Bakis på Kejsarens födelsedag!

Igår var vi och kollade på Universitetet där Elin går, det var i mina ögon ett väldigt fint Universitet med många coola byggnader och en väldigt fin park lr vad man ska kalla det. Efter att vi gått runt ett tag gick vi och käkade i skolans restaurang/matsal, det såg ut ungefär som en matsal hemma i Sverige, tråkig, inte allt för hög standard på inredningen men maten var betydligt bättre men det var säkert för att man var ju tvungen att betala för den :b


1.Nån viktig byggnad     2. Nån annan byggnad  3. Skolmatsalen             4. Skolmaten

Sen på kvällen provade vi på Karaoke, det var hur kul som helst, vi sjöng allt från Abba till Blink 182 eller jaa sjöng var väl att ta i, ni som har hört familjen Essner sjunga vet att det var nog mer oljud än skön sång ;b haha
Vi körde även med Nomihoudai under karaoken vilket betyder att man fick dricka hur mkt man ville under det två timmarna vi satt och skråla. Tycker dom ska införa det i Sverige, att man betalar för en viss tid man ska dricka ist för varje drink för sig.



När vi skulle dra därifrån stötte vi ihop med några av Elins polare, dom var ute och firade Viktorias och Mihokos födelsedag. Istället för att dra hem till hotellet följde jag och Elin med dom fortsatte festa. Det var en rolig fest, fick smaka Fisherman's friend av en finne, pratade iprincip bara engelska, fick lära mig några japanska ord och jaa snackade mycket skit som man brukar göra på fester :b Sen vid halv 3 ungefär tog jag tunnelbanan hem till hotellet och väckte de övriga i familjen för att de var tvungen att släppa in mig.. Det var även pga detta det inte blev något blogg inlägg igår, för jag orkade inte börja skriva nått vid 3 tiden då jag kom hem...

Imorse steg vi upp kl 0700 så som ni förstår blev det inte så många timmars sömn för min del... Anledningen till varför vi klev upp så tidigt var för att vi skulle och kolla på när Japans Kejsare firade sin födelsedag. Det var en lite små cool upplevelse att få se den enda kejsaren i världen live. Det var ett antal tusen personer som var där när vi var där och alla hade japanska flaggor som dom vifftade med hysteriskt när han kom ut på balkongen för att hålla sitt tal.



När han hade snackat färdigt gick vi en vända genom den delen av kejsarens trädgård som var öppen, vi kommer nog fara tillbaka dit någon dag när hela trädgården är öppen för den verkade väldigt maffigt det lilla vi fick se idag..


1. Coolt hus          2. Tittut!!                 3. Haha fråga inte :b      4. Vallgraven runt Kejsarens palats

När vi sen kände oss klara, gick vi äntligen ut på tokyos gator.. Fan vad mkt folk alltså, hur många häftiga affärer och bilar som helst fanns det oxå och inte tala på alla häftiga byggnader.. Ojojoj jag spenderade inga pengar där idag dock, men lönen jag fick idag kommer nog garanterat försvinna under dagar vi har kvar.. :b



Annars är allt bra här borta på andra sidan jorden, imorgon är det ju julafton så jag får önska er alla en God Jul, så återkommer jag när jag vet hur vi kommer spendera denna julafton...

Kommentarer
Postat av: Språkpolisen!

"Det var en lite små cool upplevelse att få se den RUMPA kejsaren i världen live"



:P

2008-12-23 @ 13:28:35
Postat av: Språkpolisen!

"Det var en lite små cool upplevelse att få se den RUMPA kejsaren i världen live"



:P

2008-12-23 @ 13:31:26
Postat av: Jonas Eriksson

Hur åker man tunnelbana halv 3 på natten?

2008-12-24 @ 07:24:22
URL: http://www.ilmari.se
Postat av: Emelie

GOD JUL! hoppas att köttbullarna på IKEA smakar gott :p

2008-12-24 @ 12:21:18
URL: http://emelierisbergs.blogg.se/
Postat av: Kalle

haha inte vet jag :b men jag satt här vid datorn vid 3 tiden iallafall men jag kan ha tagit tåget en annan tid om dom slutar gå tidigare, men var på bra humör så tidsramen kan vara lite fel ;b hahaha

2008-12-24 @ 15:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0