Då var man äntligen framme!!

Nu har jag varit vaken i ganska precis 23 h i sträck, så det börjar verkligen kännas. Men nu är vi som sagt äntligen framme och vi har även hunnit få ett första intrygg av chiba där vi bor.



Flygresan som tog ca 10 h var inte lika jobbigt som jag trodde att det skulle vara, det kändes mest som en bakis söndag då man bara ligger/sitter still och kollar på filmer och serier hela tiden, det var ju det vi gjorde på flyget nu oxå så det var helt okej, jag hann se fyra filmer (Wanted, Die Hard, Indiana Jones och i hennes skor) och några vänner avsnitt så tiden bara for iväg.

Sen när vi väl kom fram till Tokyo kom syrran och mötte oss på flygplatsen, sen tog vi tunnelbannan mot chiba där vi nu bor. Under resan och dagen har jag nu lärt mig att träffar du en människa som är lika lång lr längre än du så är det till 90% oxå en turist, jag har även uppmärksammat att japaner kan inte ha smutsiga bilar, det är helt sjuk, hur ruttet huset dom bor i ser ut så står det ändå en finpolerad glansig bil på uppfarten, det tyckte jag var häftigt för jag menar i sverige är det ju nästan vanligare att se en smutsig bil än en ren, haha

Sen har jag även lärt mig att säger japanerna att maten är stark såååå är den stark, min middag idag var någon nudelsoppa med nå kött i och det stod tydligen (enlig syrran som kan japanska) att det var kryddstark, och det ska jag säga er att det var den... jag led igenom måltiden, mina läppar och hals svider fortfarande och det var väl ungefär en timme sen vi åt.. så ja imorgon ska jag ta något som inte är lika starkt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0