Dagens höjdpunkt... KLICK.....

Denna dag var planerna att vi inte skulle göra så mkt, vi startade dagen vid halv 10 med att äta en lugn frukost på rummet som vi brukar, sen gjorde vi oss iordning och gick ut på stan..
Vi strosade runt i chiba fram tills lunch då vi gick och käkade lite pasta på något ställe.. Elin var ju inte med oss idag men vi löste det bra med teckenspråket som vi brukar använda så det var ju inga problem :b
Efter det tänkte vi gå upp på rummet och ta det lite lugnt innan Elin och Cedric skulle joina oss, men de höll på att städa våra rum då så det gick inte.. så vi gick och satte oss på ett starbucks som vi inte hade besökt förut ist. Där satt vi i ungefär 40 min och kollade på hur dom skötte parkeringen i deras parkeringshus, det var lite små intressant för oss lätt roade turister, framför allt pappa tyckte det var häftigt, han drack inte en klunk kaffe de första 25 min vi var där utan han satt bara och kollade och kommenterade hur dom gjorde på andra sidan vägen :D haha
Sen gick vi tillbaka till hotellet men dom hade fortfarande inte städat klart våra rum men när vi stod där i lobbyn så kom Elin och Cedric in så det var ju perfekt tajming :b

Elin drog nu med oss till Chibas slott, det var en väldigt lång bit att gå tyckte jag.. men även det var helt klart se värt så det var kul :D


1. Chiba Slott                2. Staty utanför..

Efter det skulle vi gå och titta på något buddist-tempel som låg en bit längre bort, vi gick och vi gick och så gick vi lite till... tillslut kom vi fram till något som såg ut som vilket hus som helst i det kvarteret... lite besvikna över detta brydde vi oss inte ens att gå in och kolla på det, så det blev en långpromenad i chibas förort lr vad man ska kalla det ist.. haha

När vi tillslut kom tillbaka till stan så gick vi och kollade om min favoritbutik hade öppnat för det hade den inte när vi var ute och strosade imorse, och denna gången hade vi turen att det var öppet, lr jaa tur för mig men kanske lite otur för min plånbok :D det slutade med att jag gick därifrån med en ny jacka och en ny tjocktröja, och helt ärligt kommer jag nog gå tillbaka senare någon dag och mest troligt köpa en keps och ett par skor och kanske någon t-shirt oxå för det finns så väldigt mkt fint där tycker jag..
Det var en väldigt häftigt japan som ägde stället oxå, för ovanlighetens skull kunde han ganska bra engelska och han kände till Millencolin från Sverige och även några andra band så vi stod och pratade på ett tag om allt möjligt där så det var kul..

Sen blev det en powernap en timme innan middagen, och just innan vi ska dra iväg till nishi-chiba där vi skulle äta middag händer dagens roligaste grej, när Ida skulle sätta sig i stolen för att vänta på att pappa skulle bli klar för att gå knäcker hon våran rumsnyckel mittitu, ojojoj ni skulle sett hennes min och ni skulle hört vad vi skrattade åt henne, ojoj det var inte lätt att heta Ida resten av kvällen kan jag säga ;b 

nä men nu blir det nog att gå och lägga sig så att jag är utvilad till imorgon, för jag och syrran kmr ju fira nyår i Tokyo och tunnelbanan är stängd mellan 2 och 5 tror jag det var så det kmr bli en lång och förhoppningsvis jävligt rolig nyårsfest ;D

Kommentarer
Postat av: svensson

Hej!



Hoppas att ni får riktigt kul på nyår!!

Party on!



Gott nytt år önskar Svenssons!

2008-12-30 @ 20:30:42
Postat av: Sebastian Wendahl Abbas

", framför allt pappa tyckte det var häftigt, han drack inte en klunk kaffe de första 25 min vi var där utan han satt bara och kollade och kommenterade hur dom gjorde på andra sidan vägen :D" -

Hahahha Farsan din är skönast :D

2009-01-01 @ 19:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0