"I put my new shoes on, and everything is going to be allright"

Dagen började med att vi gick upp vid 9 tiden, åt en snabb frukost och sedan tog vi tåget till Inage där Elin mötte oss på stationen. Sen började vi att gå genom vilket kändes som HELA Inage men det var det nog inte men det var en bra bit.. När vi till slut stannade var vi framme vid en Sushi-restaurang.
Som alla som känner mig vet, är ju inte råfisk eller fisk i allmänhet något jag föredrar, men är man i japan så måste man ju alltid prova det.
Det var en riktigt cool restaurang där de olika sushi-sorterna for runt på rullband bredvid där man satt så det var bara att plocka det man ville ha, och var det något man ville ha som inte fanns på bandet kunde man beställa den rätten man ville ha så kom den utskickandes på ett eget litet "tåg" till platsen där man satt, det var svin coolt :b
Som jag sa tidigare är jag ju ingen fisk älskare men även jag överlevde måltiden tack vare att det fanns "chicken nuggets- sushi" och "hamburgar-sushi" oxå ;D hahahaha


1. Chicken Nuggets-sushi 2. Mindre god-sushi 3. Beställnings Tåget   4. Hamburgar-sushi

Sen gick vi till ett Shinto-Tempel, det var lite små häftigt att se. Det var en väldigt fin park typ med massa olika platser där man kunde be till olika gudar då. Jag kan typ inte skriva nå mer om det så ni får se bilder därifrån ist :b haha

 

Efter templet lämnade våran Japan-guide (Syrran) oss för att hon var tvungen att gå hem och plugga för hon har tentor imorgon.. Så efter att hon lämnat oss började vi vandra runt själva i Chiba, vi gick till en sko-rea som vi hade sett första dagen Elin visade oss runt. Vi gick in och jag hittade ganska fort ett par jag tyckte såg coola ut, så jag kollade storleken och såg att det var den jag brukar ha, så jag tänkte bara prova den och känna hur den kändes men då stoppade pappa mig och frågade, "Får du prova dom?" jag tänkte varför skulle jag inte få prova dom??? men det visade sig att Elin hade tydligen inte fått provat någon tröja någon gång när hon var ute och shoppade, så det slutade med att jag sket helt enkelt i att prova dom och gick fram till en som arbetade där i stället och visade med fina handgester att jag ville ha den skon, han sa något ord på japanska som jag antog betydde, vilken storlek? så jag svarade that size och då nickade han och sprang snabbt iväg in på lagret och hämtade den andra skon.
När jag hade betalat mina skor och var påväg att gå, kom Ida fram hoppande med en sko som hon ville köpa, så jag gick fram till samma kille igen och körde samma race en gång till..
När vi väl gick därifrån kände jag mig svin stolt över att ha klarat av att köpa två par skor utan att kunna ett ord japanska... hahahaha

Kommentarer
Postat av: svensson

Hej!

Kunde du ha skorna då?:)

2008-12-21 @ 19:22:44
Postat av: svensson

2008-12-21 @ 19:23:28
Postat av: Maja

åååh jag vill också ha skor!

2008-12-21 @ 20:33:47
Postat av: Kalle

Jo skorna passade perfekt, tur var väl det ;D

2008-12-22 @ 05:49:31
URL: http://essnergoesasian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0