Lärorikt..

Dagen började allt för tidigt för mig kändes det som.. vi steg upp halv 9 och kl 9 skulle vi varit hos Elin i Inage men vi blev lite försenade pga att jag tror vi alla var lite väl trötta.
När vi tillslut kom fram till Inage stod Elin och väntade på oss, vi hoppade på tåget mot Ajiki där det var tänkt att vi skulle besöka Boso No Mura vilket är ett ställe där dom har byggt upp ett Samurai samhälle där man då kunde se hur samuraierna levde. Men till våran förvåning när vi kom dit var det stället stängt... så det var inte mkt mer vi kunde göra än att åka tillbaka till stationen och åka tillbaka.
Vi åkte nu till ett liknande ställe som hette Sakura, och det var öppet och det var vi väldigt tacksamma över. Det var tre olika samurai-hus två stycken som man fick gå in i och en som man bara fick gå runt och kolla in genom dörrarna som var öppna. Det var väldigt häftigt tyckte jag, framför allt att gå omkring inomhus, det enda jobbiga var ju att det väldigt låga dörröppningar, men det var väldigt skönt golv och allmänt häftigt.


1. Ena sidan av huset   2. Låg dörr            3. Ingången till gården

När vi hade tittat klart på Samurai-husen började vi vandra mot National Museum of Japanese History. Det var en dryg halvtimmes promenad skulle jag gissa på, kan ha tagit längre oxå, men det var en väldigt trevlig promenad med mycket fint att se, det enda jobbiga var att det blåste väldigtväldigt mkt, så det blev lite små kallt.
Det var faktiskt ganska intressant att kolla på alla små miniatyrer dom hade byggt upp av samhällerna hur dom såg ut förut osv, jag är inte sååå intresserad av historia överhuvudtaget men till och med jag tyckte det var intressant till en början iallafall, jag blev lite små less i slutet måste jag erkänna men jaa, det hade varit konstigt annars :b haha


1. Häftig Gubbe   2. Miniatyr Stad                3. Miniatyr Samuraier     4. Roliga Masker

Sen började vi gå tillbaka mot stationen och även denna promenaden blev lite kall pga av den hemska blåsten, men på stationen värmde vi oss genom att köpa varmt kaffe på burk i en automat... det tyckte jag var lite små coolt att det finns att köpa varma drycker i automater här..
Så här såg den kaffe-burken som vi köpte ut :b

 (den var inte speciellt god, men den värmde en frusen kropp)

Imorgon fyller mor år, vet inte riktigt vad som blev planerat för dagen, men jag har för mig att det skulle bli frukost på Starbucks iallafall... Det har typ blivit familjen Essners stammis ställe här borta, hahaha :b Men jag menar serverar man gott kaffe och goda varma mackor såå kommer vi tillbaka mer än en gång ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0