Mor blev lite äldre idag!!

Idag var det mammas födelsedag, vi började med att dra till Starbucks och käka en god frukost, sen stack vi till Inage för Elin var tvungen att städa hennes mansion för hon kommer ha en gäst hos sig från imorgon och fram till nyår..
Medans Elin var och städade, gick vi andra runt och köpte massa krimskrams på en affär som är ganska likt dollarstore i Sverige.
Själv köpte jag några hjärn-gympa leksaker, det blev en pyramid som man skulle bygga ihop med några konstiga delar, och sen var det en annan grej som till och med var svår att stoppa ihop när man kollade på beskrivningen över hur man skulle göra, hahaha


1. Lätt Hjärn-gympa       2. Svår Hjärn-gympa

När vi hade sprungit färdigt på japanska dollarstore så gick vi och käka lunch och så var det tänkt att vi skulle inhandla en tårta till mamma, men vi hittade några söta snögubbe bakelser istället. Jag trodde faktist inte att dom skulle vara så goda utan det var bara en häftig design i mina ögon, men dom var riktigt goda faktiskt, så det var ju väldigt kul det :D


1. Goda Snögubbar       2. Födelsedags"barnet" 3. Fin tunga syrran

När vi hade fikat färdigt, gick vi ut på stan i Chiba och gjorde lite window shopping. Jag är väldigt glad efter den promenaden för jag har hittat fyra stycken affärer som jag lätt skulle kunna bränna varenda krona jag har på.. Nu behöver jag inte vara orolig längre att jag inte hittar några kläder jag gillar, för något som vi har märkt här borta är att det känns som om det är mer tjejer som är ute och shoppar loss än vad det är killar.. 
Tack vare att det finns så många häftiga klädbutiker för tjejer här, har jag och Elin bestämt oss för att någon dag ska vi ta våran docka (Ida) och gå runt och tvinga henne att prova alla kläder vi tycker hon ska prova, för annars kan hon vara lite tråkig på just den biten lillsyrran, hon har inte ärvt min och Elin eller framför allt min förtjusning i att spendera pengar... hahaha.
Men som sagt ska jag och Elin ändra på det någon dag framöver hade vi tänkt :D

När vi var klara på stan gick vi och lämnade våra påsar på rummet (för jaa vi gjorde inte bara window shopping, men nästan) och gick ut och åt på en väldigt häftig restaurang. Men om man skulle beskriva middagen med ett ord, skulle det ordet vara FEL, haha..
Elin frågade om vi litade på henne för att beställa in något gott, och då säger mor, jaa självklart men vi vill inte ha nå fisk eller liknande.. Det slutade med att 4 av 6 rätter hade någon sort fisk i sig :b haha och det bästa var att i varje rätt som vi upptäckte detta i kollade Elin förvånat och sa, hmm, och kollade på menyn igen och så säger hon, ajdå det blev fel det var "den" jag tänkte beställa :b
Men det gjorde faktiskt inte så mkt, för middagen var jätte god ändå och allting gick och äta, men sista rätten hade jag nog inte ätit ifall jag hade vetat vad det var i den.. när jag iprincip var klar med min portion av rätten så kläcker morsan ut sig att det är BLÄCKFISK i rätten.... och fy vad äcklad jag blev då, för i början hade jag ätit något som inte smakade så mkt men var väldigt segt och inte speciellt aptitretande men det gick ju ner..
Men jaa nu ska jag inte klaga allt för mkt för huvudsaken var ju att vi blev mätta och det blev vi..


1. Utanför Restaurangen 2. Tre av rätterna        3. Rätten som gömde....  DETTA!!!!!! Bläääh!!! 

Kommentarer
Postat av: Elis

låter som om upplevelserna aldrig tar slut (; hoppas allt är bra!

2008-12-27 @ 14:57:59
URL: http://aspecialmind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0