Hung over from another good time..

Då sitter jag här och mår piss efter en riktigt rolig gårdagsnatt, vid kl 16 ungefär började vi ta oss in mot Tokyo och Davids studentrum där vi skulle börja firandet innan vi sedan skulle dra vidare till en restaurang och käka..
Det var väldigt trevligt hos David, vi satt och åt lite svenska chips som var inhandlade på IKEA och drack lite.. Det var verkligen tur att Davids studentrum var större än Elin annars hade det verkligen varit svårt att få plats med 10 personer och en babis som vi var.

 

Vid kl 20 gick vi till restaurangen, det var en väldigt trevlig restaurang där man beställde in rått kött och ris och så fick man tillaga köttet själv, riktigt kul faktiskt : ) på vägen dit anslöt sig 4 personer till.. På restaurangen fick man även väldigt "fina" haklappar så att man inte skulle spilla ner kläderna ;b


1. Jag och David            2. Maten                           3. Jessica & Elin             4. Efterrätten

När alla var mätta och belåtna tog vi oss till ett karaoke ställe, och jaa jag har helt klart börjat gilla karaoke nu, det är ju hur kul som helst att sista och försöka sjunga och dricka och bara ha hur kul som helst : )
men det är roligare ifall man inte är allt för många som vi var igår, för då får man välja lite fler låtar som man själv vill gasta till, haha men det var faktiskt väldigt bra låt val igår, favoriten för mig blev nog Snow med red hot chili peppers och självklart final countdown precis innan tolvslaget...
När vi hade sjungt klart final countdown sprang vi ut på gatan och såg hur tokyo betedde sig på tolvslaget, från gatan där vi stod såg man tokyo tower där dom räknade ner och när kl var 00 så började det lysa 2009 och massa lampor började lysa på tornet då, lite små häftigt..
Sen gick vi upp och sjöng några låtar till!



När tiden hade gått ut så stack vi till en klubb som hette Flower, när man kom in fick man två gratis drinkar och sen var det bara att börja dansa loss ;D och jaa, det var lite bättre drag än vad jag är van vid, haha


1. Jag & Peter     2. Trevligt danssällskap 3. Tung natt för vissa.. haha

Strax efter 5 satte vi oss på tåget hem till chiba, så vi kom hem kring 0630, och Ida vaknade förvånadsvärt snabbt när jag knackade på dörren så det blev jag glad över så att jag slapp väcka på våningen ;b

Sen vid 1140 ungefär kom mamma och väckte oss för att vi skulle gå ut och käka "frukost" och se på ett Shinto-tempel och se hur japanerna firar denna dag, för det är framför allt den 1a dom firar det nya året inte som vi att dom firar natten mot den 1a, även fast dom gör det oxå..
Det var väldigt coolt att se även fast jag var hur trött som helst, det var hur många japaner som helst som stod på led för att få ringa i någon klocka för att "ringa in" det nya året osv..
På vägen från templet så såg vi några ungdomar spela på bongotrummor, det var väldigt kul att se och höra hur duktiga dom var..


1. Klockorna dom ringde i.. 2. vatten :b haha      3. "konserten"

Nu är kl snart 18 så vi ska nog ut och käka middag snart, sen blire bara att gå och lägga sig för min del för jag känner mig väldigt sliten om man säger så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0