Slickad i örat av en späckhuggare!!

Dagen började kl 0700 idag.. trött som bara den gick vi på starbucks och åt en ordentlig frukost, sen tog vi tåget längst kusten bort från alla nyonskyltar och höga hus mot höga berg och träd ist..
Efter ca två timmar var vi framme i Awakamogawa där vi sedan tog bussen till Sea World.. och gud vilken härlig upplevelse det var att vara där, vi såg en show med sjölejon, en med vit valar, en med delfiner och en med späckhuggare.. och mellan de olika showerna gick vi in i olika hus där det då fanns massa fiskar av olika slag, sköldpaddor och en massa konstiga vatten djur jag inte sett förut...
Jag tror vi tog rekord i mest tagna kort idag på denna resa, jag själv tog över 200 bilder, och jaa vi hade 3 kameror till som säkert var lika heta på att ta bilder, vi ska när vi kommer hem ta och rensa ut dom dåliga bilderna för tyvärr blev det någon sån oxå ;b haha
Dagen höjdpunkt var ändå att efter späckhuggar showen kunde man betala för att bli pussad på kinden av dom då, och det gjorde jag och Ida.. det var lite små läskigt måste jag erkänna när man stod och lutade sig ut över kanten på bassängen och väntade på att späckhuggaren skulle komma upp och slicka en på kinden :b haha
Men det var inte så farligt när det väl hände, måste erkänna att deras tunga kändes ganska likt en vanlig människotunga :b haha

Nu ska jag inte skriva så mkt mer så jag lägger upp massa bilder ist ;D


1. Vit Valar                       2. Svarta Rockor                3.Sköldpadda        4.Sjöhäst


5. Hitta Nemo :b  6.Sjölejon...    


7. Delfiner 


8. Späckhuggare


9. PUUUUSSSSS

haha jaa som ni ser är det endel bilder, och det finns betydligt fler och säkert finare bilder oxå, framför allt på delfinerna men det var så många bilder så jag orkade inte leta igenom för dom bästa :b haha

Imorgon blir det att ta det väldigt lugnt, jag ska köpa en sista grej till en polare.. sen blire bara att packa och göra klart allt så att vi är reda att fara till flygplatsen tidigt på fredag morgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0